Uberin yönetim kurulu başkanı istifa etti


Uber'in kurucusu Travis Kalanick görevinden istifa etti.
yabancı haber kanalının bugün yayınladığı bir habere göre Uber'in bu zamanlarda çok tepki gören yönetim kurulu başkanı Travis Kalanick, uygulamanın önde gelen yatırımcılarının liderliğini çektiği "hissedar isyanı" sonucunda, 2009'da kurmasına yardım ettiği özel araç hizmeti sunan şirketin yönetim kurulu başkanlığından ayrılamak zorunda kaldı. 
New York Times’ın haberine göre, Uber'in önde gelen yatırımcıları “Uber’i İleriye Taşıma" konusu altında yayınladıkları bir dilekçede, Kravick’in istifasını istediklerini belirttiler.Dilekçenin ardından yapılan ve saatlerce süren toplantının ardından, Kalanick, başkanlıktan ayrılacağını fakat yönetim kurulunda söz sahibi olmaya devam edeceğini duyurdu. 
"Uber'ı dünyadaki her şeyden çok seviyorum ve bu zor zamanımda, Uber’in daha fazla zarar görmemesi adına yatırımcıların isteğini kabul ederek pozisyonumdan ayrılmayı kabul ediyorum” diyen Kalanick, geçtiğimiz günlerde Uber'in toksik şirket kültürüne ilişkin bir raporun yayınlanmasının ardından şirketten bir süreliğine ayrılacağını açıklamış ve şu ifadeleri kullanmıştı: "Cuma günü hayatını kaybeden annemin yasını tutmak, kendimi geliştirmek, ve dünya standartlarında bir şirketi yönetebilmek için biraz zamana ihtiyacım var” 
Kalanick’in bu kararı, şirkette son zamanlarda meydana gelen skandalların ve Uber’in iş felsefesiyle ilgili yaşanan problemlerin yatırımcılar için taşıdığı önemi gösteriyor.


Yorumlar